Stad wil meer sint in vitrines.

De Sint-Niklase schepen Wouter Van Bellingen (SOS2012) is tevreden over de eerste week van Stad van de Sint.

‘Meer dan 4.000 toeschouwers waren zondag op de Grote Markt voor de intrede van de sint en de Sinterklaasshow en ongeveer 1.500 bezoekers vierden Sinterklaas in het Waasland Shopping Centrum’, zegt Van Bellingen, als schepen van Jeugd verantwoordelijk voor het Sinterklaasgebeuren. ‘Daarnaast loopt ook het Huis van de Sint als een trein met 8.807 bezoekers in de eerste week en met afgelopen zondag een dagrecord van 3.279 bezoekers. Laten we de uitverkochte voorstellingen van Sint in de Piste niet vergeten. We mogen terecht zeggen dat Sint-Niklaas echt de Stad van de Sint geworden is.’

Maar er is ook een minpuntje volgens Van Bellingen.

‘Ik stel vast dat slechts een viertal winkels in de centrumstraten hun vitrines versieren voor Sinterklaas. Als je weet dat er in drie weken tijd 30.000 bezoekers en potentiële kopers komen, dan is dat een gemiste kans. Als iedereen meedoet, wordt Sint-Niklaas een gezellige stad waar mensen graag naar terugkomen.’

Patrick De Schepper, de voorzitter van de handelaarsvereniging, wijst op een aantal beperkingen. ‘Niet iedereen wil over dezelfde kam geschoren worden en legt daarom eigen accenten bij de aankleding van hun winkel. Anderen zijn verplicht om de richtlijnen van hun keten te volgen. H&M bijvoorbeeld hanteert dezelfde normen voor al zijn winkels. Wat niet wegneemt dat wij in de toekomst mee aan tafel willen zitten om dergelijke evenementen beter te coördineren.’

PVL, Nieuwsblad

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s