Lang over nagedacht.

Elke politicus zijn affiche van brave huisvlijt tot slimme marketing.

Facebook, Netlog, Twitter… Het zal allemaal wel. Wie écht campagne wil voeren, heeft ook in 2009 nog altijd een verkiezingsaffiche nodig. Soms wordt die ontworpen door professionele marketeers en reclameboys, maar meestal zijn het sterke staaltjes van huisvlijt en brainstorms onder vrienden, nonkels, tantes, neven en nichten. Dit zijn de grappigste, opvallendste én meest vergezochte van deze Vlaamse en Europese kiescampagne.

Wouter Van Bellingen (37) sp.a,  5de plaats Oost-Vlaanderen, Schepen

De zwarte schepen van Sint-Niklaas was lid van – herinnert u zich deze nog? – de VlaamsProgressieven, maar nu staat hij op een sp.a-lijst en is hij een echte ‘sos’. Dat denken we althans te kunnen opmaken uit zijn campagnebeelden, een duidelijke persiflage op het populaire kookprogramma ‘SOS Piet’. «De mensen vragen Wouter nu inderdaad of hij een echte ‘sos’ is», zegt bedenker Wim Schamp. «Fantastisch, want dan kan hij daarop ‘nee’ antwoorden. Hij is namelijk geen socialist geworden. Hij is sociaal en onafhankelijk. En omdat hij pas op de 5de plek staat, een strijdplaats, luiden we ook de noodklokken. Het is echt ‘SOS Wouter’ want makkelijk zal het niet worden om in het Vlaams Parlement te geraken.»

DTB, HLN

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s